De campagne om studiekiezers uit te nodigen voor de open dag op 15 november is in volle gang. De afdeling Communicatie blijft de komende weken werken aan een aansprekende wervingsactiviteiten binnen de Grenzeloos-campagne gericht op studiekiezers. Voor zowel een STC-brede wervingscampagne als voor een interessant open dagenprogramma is samenwerking met het onderwijs erg belangrijk.
Wervingscampagne
Interessante content is een belangrijk onderdeel van een goede campagne. Niet alleen in aanloop naar de open dagen, het hele jaar door staat het overbrengen van het STC-verhaal hoog op agenda om de top-of-mind positie bij de doelgroep te verwerven. De strijd om de toekomstig student wordt met vele partijen gelijktijdig gestreden.
Om een goedgevulde contentkalender samen te stellen, waaruit op elk gewenst moment geput kan worden, is input vanuit de colleges nodig. Want jullie weten als geen ander wat er dagelijks speelt binnen het college en opleidingen. Denk aan bedrijfsbezoeken, stages en uitwisselingen, studiereizen, gastlessen, inspirerende foto’s en video’s van het toekomstig werkveld, noem maar op. Wij nodigen jullie daarom van harte uit deze content met ons te delen via pr@stc-r.nl en zo samen het STC-verhaal bij toekomstig studenten te brengen.
Om online krachtig op te treden nodigen wij jullie en via jullie alle collega’s in jullie teams uit om bijvoorbeeld onderstaande berichten van het STC in eigen social media kanalen te delen:
Programma open dag
Vanaf eind september is de afdeling Communicatie samen met de contactpersonen uit het onderwijs gestart met het opzetten van interessant programma voor de open dag. Naast goede voorlichting en toegang tot onze praktijkruimten en simulatoren, zijn publiekstrekkers als zelf rijden in een lesbus, het pakketscanspel en de Virtual Reality voor Plant of the Future en de binnenvaart mooie manieren om bezoekers het werkveld te laten ervaren.
Willen jullie met ons meedenken over publiekstrekkers als deze voor 15 november, en volgende open dagen? De afdeling Begeleiding verzorgt, na het succes in juni, wederom studiekeuzegesprekken voor jongeren die echt nog niet weten wat ze op het STC willen doen. Inmiddels maakt de afdeling Communicatie gebruik van het online systeem Momice waarin bezoekers zich kunnen registreren voor hun komst naar de open dag. Hiermee kan de afdeling Communicatie studiekiezers volgen en informeren over studiekeuze vanaf het eerste moment dat ze interesse tonen in STC mbo college.
Na 15 november volgen op de volgende momenten nog open dagen, die we gezamenlijk groots gaan aanpakken:
- Open dag 17 januari, Katwijk
- Open dag 18 januari, Rotterdam, Brielle en Stellendam
- Open dag 19 februari, Rotterdam en Brielle
- Open dag 18 maart, Rotterdam, Brielle, Stellendam en Katwijk
Op 11 juni staat een laatste kleinschalige informatiemiddag op het programma.
We zijn er klaar voor om er gezamenlijk een succes van te maken! Uiteindelijk zijn wij allemaal ambassadeur van het STC.
Meer info: pr@stc-r.nl