Sinds januari 2022 werkt het STC met AFAS voor allerlei zaken rond HRM. Zowel jijzelf als HRM, stafdiensten en leidinggevenden maken gebruik van het systeem. Zie het als een keten van schakels waarin iedereen een verantwoordelijkheid heeft, acties en mutaties kan starten, op een eenduidige en gebruikersvriendelijke manier.
Sommige collega’s zijn al ervaren in het gebruik en voor sommigen is het nog vrij nieuw.
Zodra je bent ingelogd via het intranet kom je in een overzichtelijk portaal (zie de afbeelding) met rechtsboven jouw profiel. Daaronder staan diverse tegels die je kunt aanklikken voor bepaalde acties, zoals:
- Personeelsdossier inzien
- Declareren van facturen
- Declareren van onkosten
- Uren boeken
- Verlof
- Ziek- en betermelden
Verder vind je hier ook jouw personeelsdossier met onder andere jouw salarisstroken en jouw jaaropgaves. Daarnaast kan je via de tegel ‘Ik heb een vraag…’ vragen stellen. Het voordeel van deze werkwijze is dat antwoorden op vragen eenvoudig terug te vinden zijn. Elke vraag inclusief antwoord wordt in jouw dossier vastgelegd.
Ondersteuning gebruik AFAS
Om je te helpen bij het gebruik en wegwijs te worden in jouw digitale personeelinformatie hebben wij vorig jaar diverse stappenplannen ontwikkeld. Ben je een nieuwe collega of kun je een opfrisser gebruiken, neem dan een kijkje in het Knowledgecentre waar je de stappenplannen vindt.
Volgende fase
In de aankomende maanden kijken we, achter de schermen, naar hoe sommige onderdelen van AFAS verbeterd kunnen worden. De insteek is dat we processen zoveel mogelijk via het systeem laten verlopen en handmatige ‘omwegen’ vermijden. Iedere collega is daarin een belangrijke schakel en een succesfactor om ook jouw digitale personeelsinformatie beschikbaar te stellen.
Heb je vragen?
Heb je toch nog vragen, stel deze van via de tegel ‘Ik heb een vraag’:
of vraag het aan je leidinggevende.
Meer info: HRM