Wervingsacties Havisten: eerste resultaten zichtbaar
Door de afname in het aantal studenten hebben we extra maatregelen genomen om ons opleidingsaanbod en onze communicatie beter af te stemmen op verschillende doelgroepen. Eén van deze maatregelen omvat wervingsacties specifiek gericht op havisten in jaar 4 en 5. Ons doel is om de overstap van havo naar mbo zo soepel mogelijk te laten verlopen. De eerste opbrengsten van onze gezamenlijke acties worden inmiddels zichtbaar. Ongeveer vier havisten hebben aangegeven te willen starten op het STC. De nieuwsbrief gericht op havo-decanen is bij 80% van de ontvangers gezien. Na deze eerste nieuwsbrief, sturen wij steeds nieuwe edities van decanennieuws uit zodra we nieuwe persoonlijke contactgegevens van decanen ontvangen. Voor de komende rondleiding op de schoollocaties hebben we de eerste 24 bezoekers (studiekiezers inclusief ouders) mogen noteren. Dit zijn nog maar de eerste resultaten; we hebben er vertrouwen in dat we binnenkort een groter effect zullen zien.
Hier zijn de stappen die we hebben genomen om deze groep beter van dienst te kunnen zijn:
Inventarisatie van het opleidingsaanbod
We zijn gestart met een grondige inventarisatie van ons opleidingsaanbod. We wilden ervoor zorgen dat we een breed scala aan boeiende opleidingen kunnen aanbieden, zodat jongeren een weloverwogen keuze kunnen maken voor hun vervolgopleiding.
Ontdek de landingspagina
Om de informatie overzichtelijk te presenteren, hebben we een speciale landingspagina opgezet. Hier kunnen geïnteresseerde studiekiezers gemakkelijk rondkijken en meer te weten komen over de verschillende opleidingen. Bezoek www.stc.nl/havo voor meer informatie.
Nieuwsbrief voor decanen
We hebben een nieuwsbrief samengesteld die specifiek gericht is op havo-decanen. Hierin vertellen we niet alleen over ons aanbod, maar ook over de voordelen van een mbo-opleiding bij STC. Bekijk de nieuwsbrief.
Belteam in actie
Een belangrijk onderdeel van onze acties is het belteam, samengesteld uit leden van alle colleges. Zij zijn, na de verzending van de nieuwsbrief voor havo-decanen, actief aan de slag om persoonlijk contact met deze decanen te leggen. Met als doel hen beter bekend te maken met de mogelijkheden op het mbo van STC en persoonlijke gegevens uit te vragen.
Gesponsorde online campagne
Via een betaalde advertentiecampagne op Instagram en Facebook worden jonge havisten en hun ouders benaderd. De advertenties zijn anders dan gebruikelijk om extra in het oog te springen en een nieuwe doelgroep in de poule van studiekiezers aan te spreken. De komende dagen zal op de tijdlijn van diverse STC-accounts ook aandacht worden besteed aan de instroommogelijkheden voor havisten.
Extra rondleidingen
We verzorgen een aantal extra rondleidingen waarbij we specifiek ook havisten interesseren. Kijk op stc.nl/havo voor meer informatie over de data en locaties.
Wil je meer weten over deze acties gericht op havisten? Neem dan contact op met de communicatieadviseur binnen jouw college. Of stuur een e-mail aan communicatie@stc-r.nl.
Communicatieadviseurs per college:
Havens | Femke Faes en Jolanda de Jong |
Logistiek & Vervoer | Femke Faes en Jolanda de Jong |
Maritiem & Techniek | Marloes Groenenboom en Martin Flokstra |
Procestechniek & Mainenance | Martin Flokstra en Marloes Groenenboom |