Nieuws over AFAS InSite

In deze update komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Vakantieverlof
  • Status van ingestuurde workflows en openstaande taken
  • Zwangerschapsverlof
  • Verwerk je declaraties en reiskosten
  • Vakbondscontributie
  1. Vakantieverlof
    Voor leidinggevenden en medewerkers (alleen OBP) geldt het volgende:

We gaan de laatste maand van 2023 in. Zorg ervoor dat je je vakantieverlof van 2023 registreert in AFAS. Ook de verplichte vrije dagen moeten worden geregistreerd. Voor de volledigheid vind je hieronder de informatie uit AFAS voor het aanvragen van vakantieverlof:

  • Status ingestuurde workflow en openstaande taken

‘Wat is de status van mijn ingestuurde workflow?’

Een vraag die vaak gesteld wordt! Maar wist je dat je jouw ingestuurde workflow gemakkelijk in de gaten kunt houden? Op de homepage vind je achter Mijn taken namelijk ook Ingestuurde dossieritems en workflows. Dus vraag je je af waar de workflow moment is of twijfel je of je het wel goed hebt ingestuurd? Kijk dan eerst op deze plek.

Openstaande taken

Vanaf dinsdag 14 november krijgt iedereen, dus niet meer alleen leidinggevenden, een mail indien er nog taken openstaan in InSite om af te handelen. Zo voorkomen we dat je taken over het hoofd ziet en dat deze vervolgens lang in jouw takenlijst blijven staan. Krijg je de mail, ga dan naar InSite om jouw taken te bekijken en af te handelen.

  • Zwangerschapsverlof

In de portal Mijn HRM in AFAS vind je de laatste informatie over het zwangerschapsverlof. Is het op jou van toepassing, lees het dan door.

  • Verwerk je declaraties en reiskosten vóór 4 december

In verband met de financiële afronding en afsluiting van het jaar 2023 vragen we je om declaraties, reiskosten etc. vóór 4 december te verwerken in AFAS.

Leidinggevenden wikkelen dan met name de dienstreizen voor 10 december af, zodat de financiële administratie alle vergoedingen kan uitbetalen in de salarismaand van december 2023.

  • Vakbondscontributie

Stuur het formulier voor de vakbondscontributie 2023 graag in voor 10 december via een mail naar hrm@stc-r.nl. Dan wordt het in december verwerkt met het salaris.