Merk- en wervingssessies STC #08-2024

In alle opzichten wordt de strijd om het werven en binden van talent steeds groter. En dat geldt voor de beide ‘markten’ waarin we actief zijn. In het onderwijs, waar we concurreren om de instroom van de nieuwe generaties gemotiveerde scholieren en studenten. En in de arbeidsmarkt, waar we uitgedaagd worden onze mensen elke dag te inspireren en te behouden en waar we concurreren om nieuw schaars talent. Een vitale rol, want het zijn immers onze mensen die de belofte voor steengoed onderwijs elke dag waarmaken.  

Wil STC haar positie in het onderwijs en de arbeidsmarkt behouden en verder versterken, dan zullen we met een goed en eigentijds verhaal naar buiten moeten treden. Een echt en authentiek verhaal over wat ons inspireert en net iets anders maakt dan een willekeurige concurrent op de onderwijs- en arbeidsmarkt. 

Met de introductie van onze STC one-brand-strategy hebben we al een belangrijke stap gemaakt. Als vervolgstap gaan we nu de zaken verdiepen en nog concreter maken. We willen hier met zijn allen mee aan de slag gaan. Een dwarsdoorsnede van onze organisatie ontvangt daarom binnenkort een uitnodiging voor een groepsgesprek over dit onderwerp. Overigens gaan we hierbij niet alleen in gesprek met collega’s, maar ook met studiekiezers, studenten en onze contacten in het bedrijfsleven. 

Het verhaal wordt uiteraard een verhaal dat voor heel STC geldt. Eerste concrete deliverable wordt een aanscherping van de wervingsaanpak van studiekiezers voor het komende wervingsseizoen. Uiteraard houden we je op de hoogte van de uitkomsten.